Sunday 6 December 2015

Filled Under:

CARA-CARA TURUNKAN DARAH TINGGI





~~~Tekanan darah tinggi menyebabkan badan otak kita kurang mendapat bekalan oksigen yang sepatutnya disebabkan saluran darah yang sempit. Akibat daripada tekanan darah tinggi yang tidak dikawal boleh menyebabkan seseorang itu terkena strok dan serangan jantung !!Oleh itu jangan ambil mudah jika anda ada penyakit darah tinggi dan berjumpa dengan doktor untuk mengambil ubat-ubat yang diperlukan~~~


CARA-CARA TURUNKAN DARAH TINGGI

[#].Ubah cara pemakanan anda dan selalulah makan buah-buahan dan sayur-sayuran.Diantara contoh buah-buahan yang bagus untuk kurangkan tekanan darah tinggi ialah EPAL HIJAU,LIMAU,PISANG,CINCAU,BAWANG PUTIH DAN CARROT.

[#].Sentiasa bergerak aktif seperti bersukan,joging.

[#].Rehat dan tidur secukupnya.

[#].Kurangkan pengambilan makanan yang tidak berkhasiat seperti makanan segera dan juga kurangkan pengambilan daging yang banyak kolestrol.

[#].Minum la minuman herba ,memilih ubat herba juga tidak boleh sebarangan ,sebaiknya pilih product yang telah terbukti berkhasiat.

[#].Cuba elakan atau kurang makan benda yang masin seperti telur masin, ikan masin ,kurangkan pengambilan minuman manis dan elakan minuman keras.


[#].Jangan terlalu stress ,stress atau kecemasan berlebih dapat meningkatkan tekanan darah luangkan waktu untuk berfikir tentang apa yang menyebabkan anda merasa stress,seperti pekerjaan, keluarga, kewangan atau sakit ..




0 comments:

Post a Comment